Top Ad unit 728 × 90

 

Kary mogą zadecydować o tegorocznym tytule mistrza świata

Lewis Hamilton przed wakacyjną przerwą odrobił straty do Nico Rosberga, a nawet udało mu się zyskać 19 punktową przewagę nad rywalem. Tylko, czy wcześniejsze problemy z niezawodnością mogą jeszcze mieć wpływ na drugą połowę sezonu?

Obecne jednostki napędowe zostały podzielone na 6 części. Kierowca w trakcie sezonu może skorzystać z 5 kompletów tych części bez poniesienia żadnej kary. Lewis jak widać w tabelce poniżej już wykorzystał pięć turbosprężarek i motorów generujących energię z ciepła.

Jeśli skorzysta z 6 elementu to automatycznie otrzyma karę cofnięcia na starcie. Teoretycznie mówi się, że każdy kierowca ma w tym sezonie do dyspozycji 5 całych silników, ale lepiej rozpatrywać sytuację w częściach, ponieważ tylko one decydują o karach.

Aktualna sytuacja

KierowcaICETurboMGU-HMGU-KBateriaElektronika
Lewis Hamilton355344
Nico Rosberg333222

Przepisy jednak nie są tutaj prosto zbudowane i dlatego lepiej je jeszcze raz przypomnieć.

Zawodnik otrzymuje karę cofnięcia o 10 pozycji jak każdy pierwszy szósty element jest wykorzystany. Jeśli zawodnik wykorzysta pozostałe elementy po raz szósty to na nie obowiązuje już tylko kara 5 pozycji.

Czyli Hamilton może wykorzystać szóste turbo i MGU-H - tym samym otrzyma karę cofnięcia o 15 pozycji. Druga opcja wygląda tak, że od razu wykorzysta jeszcze inne elementy ponieważ i tak będzie prawdopodobnie startował z końca stawki.
Kara jest raczej nieunikniona. Za dużo wyścigów przed nami. Już od kilku wyścigów Lewis twierdzi, że jadąc na pierwszej pozycji cały czas skręca silnik i oszczędza go na kolejne wyścigi.
Hamilton na pewno będzie chciał skorzystać z wymiany i kary na jakimś torze na którym łatwo się wyprzedza i będzie mógł odrabiać straty. Na ten moment wygląda na to, że takim torem może być Monza.

Mercedes w teorii może skorzystać już z elementów wykorzystanych wcześniej, ale niektóre są w starych specyfikacjach, a tym samym byłby to w całości słabszy silnik od Rosberga.

Reprymendy

W tym sezonie Hamilton otrzymał już dwie reprymendy. Oznacza to, że każda kolejna to cofnięcie na starcie o kolejne 10 pozycji.

Lewis w Bahrajnie cofał  w alei serwisowej, a dwa wyścigi później w Rosji w nieprzepisowy sposób wrócił na tor.
Kolejna reprymenda na torze na którym trudno wyprzedzać może drogo kosztować Lewisa.

Reprymendy w sezonie 2016

Lewis Hamilton2
Carlos Sainz2
Marcus Ericsson1
Max Verstappen1
Nico Rosberg1
Rio Haryanto1
Pascal Wehrlein1
Valtteri Bottas1

Lewis na pewno otrzyma w tym sezonie karę. Trudno powiedzieć, czy będzie to 10, 15 czy więcej pozycji. Jeśli chodzi o reprymendy to na pewno będzie się pilnował. Nico Rosberg w dalszej walce na pewno jest na ten moment w uprzywilejowanej sytuacji.
Wszelkie prawa zastrzeżone Polski Fan Klub Formuły 1 © 2010 - 2016 Zdjęcia © Ferrari spa/Ercole Colombo, Renault, Williams, McLaren, Getty Images/Red Bull, Force India/Sutton, Sauber F1 Team, Lotus, Pirelli
This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula One group of companies. F1, and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.