Ile okrążeń samochód bezpieczeństwa spędził na prowadzeniu w Formule 1?

Safety car w Formule 1 pierwszy raz pojawił się w GP Kanady 1973. Porsche 914 prowadziło stawkę przez 9 okrążeń, ale wprowadziło to chaos i zamieszanie, ponieważ kierowca samochodu bezpieczeństwa pomylił lidera, przez co kilku zawodników mogło przejechać jedno okrążenie szybciej i dogonić koniec stawki.

Później przez wiele lat zrezygnowano z okresu neutralizacji. Dopiero w 1993 roku ponownie pojawił się na torze. Od tamtej pory prowadził wyścig przez 743 okrążenia w 212 okresach neutralizacji, co daje średnio 3,5 okrążenia zanim wróci do boksów.

Oznacza to, że samochód bezpieczeństwa znalazłby się na 27 miejscu listy wszech czasów w ilości okrążeń na prowadzeniu. Między innymi przed 12 mistrzami świta (Scheckter, Hunt, Villeneuve, Jones, Rosberg, Fittipaldi, Hulme, Rindt, Farina, Surtees, Hawthorn, P.Hill)

Najwięcej okrążeń na prowadzeniu - 27 jechał w GP Kanady 2011. To był też jedyny wyścig z 5 okresami neutralizacji. Najwięcej okrążeń po starcie prowadził w 2007 roku w GP Japonii - 17. W GP Korei 2010 prowadził 20 z pierwszych 22 okrążeń.

W GP Niemiec 2000 samochód bezpieczeństwa wyjechał na tor przed linią startu-mety i na koniec okrążenia zjechał do boksów, co oznacza, że był na prowadzeniu tylko przez 1 okrążenie.

Kierowcy SC
Bernd Mayländer - 637 (2000-)
Oliver Gavin - 59 (1997-1999)
Eppie Wietzes - 9 (1973)
Max Angelelli - 4 (1994)
Marcel Fässler - 2 (2001)

Samochód bezpieczeństwa w F1 
Rok Okrążeń Neutralizacji
1973 9 1
1993 11 2
1994 11 3
1995 3 1
1996 11 2
1997 12 5
1998 18 7
1999 29 10
2000 16 7
2001 21 5
2002 18 5
2003 29 12
2004 31 8
2005 28 9
2006 32 13
2007 48 9
2008 46 14
2009 40 10
2010 73 20
2011 49 12
2012 44 12
2013 39 10
2014 48 14
2015 51 14
2016 26 7