Przepisy dotyczące silników F1 2017-2020

Po miesiącach negocjacji szefowie zespołów w końcu doszli do porozumienia w sprawie jednostek napędowych na kolejne cztery lata. Główne punkty porozumienia znajdziecie poniżej.

Koszt dostarczania jednostek napędowych w porównaniu do tego sezonu będzie niższy o 1 milion €. Cena spadnie o kolejne 3 miliony w latach 2018, do 2020. Jak do tego dojdzie? W sezonie 2017 będziemy mieli tylko 4 silniki na kierowcę, nie ważne ile będzie wyścigów w sezonie. Rok później będziemy mieli trzy silniki, po dwie turbosprężarki, baterie, kontrolery elektroniki i MGU-H/K,

To prawie 50 procent mniej części, oczywiście o ile wytrzymają, na tyle by przejechać cały sezon. Wprowadzone zostaną też standardowe sensory. Ostateczna cena dla klientów to będzie 12 milionów €.

Producenci jednostek będą mieli obowiązek dostarczenia silników zespołom, które nie mają kontraktu na dostawę silników. Zawsze będzie wybierany ten dostawca, który ma najmniej klientów, czyli w obecnej sytuacji jeśli Red Bull nie będzie miał silników, to dostarczać mu je będzie Honda.

Producenci muszą też dostarczać wszystkie aktualizacje silników w rozsądnych ramach czasowych. Oznacza to, że jeśli pojawi się nowy zaktualizowany silnik i dany zespół będzie akurat wymieniał na nowy, to powinien go otrzymać.

Rozmawiano też o osiągach poszczególnych jednostek. Formuła 1 chce dojść do takiej sytuacji, w której silniki maksymalnie mogą się różnić mocą w przedziale 0,3 sekundy na torze w Barcelonie. Po pierwszych trzech wyścigach danego sezonu będą wprowadzane ograniczenia w rozwoju, wadze części itp, które pozwolą ograniczyć rozwój najlepszych.

Oczywiście FIA nie będzie sprawdzała konkretnie czasów okrążeń, ale faktyczną moc jednostek na każdym okrążeniu pierwszych wyścigów w danym sezonie.

Jeśli chodzi o dźwięk silników to zostanie stworzone nowe urządznie. Będzie to generator dźwięku, więc prawdopodobnie jakiś rodzaj głośnika, lub urządzenia, które będzie faktycznie generowało dźwięk. Nie do końca jasno zostało to przedstawione.

Dźwięk nowych bolidów ma być intensywny i jego jakość ma ulec zdecydowanej poprawie.