Top Ad unit 728 × 90

 

Kiedy Ferrari zacznie wygrywać?

W 1960 roku Enzo Ferrari powiedział, że aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników. Niestety Mercedesy obecnie w porównaniu do Włochów mają zbyt mocne jednostki, a jak pokazało GP Hiszpanii, Red Bull ma lepszą aerodynamikę. Jak żyć?

W niedalekiej przyszłości, zacznie się sezon 2017. Sezon dużych zmian jeśli chodzi o aerodynamikę. Bolidy będą aż 20 cm szersze, a to daje dosyć duże pole do popisu, jeśli chodzi o zmiany w stawce. Zespoły przeważnie lśnią wtedy w interpretacji przepisów i powstają ciekawe rozwiązania.

Ferrari niestety zawsze jest do tyłu w tych okresach przejściowych. Zauważcie, że duże sukcesy zaczęli odnosić w latach 1999-2004, wtedy kiedy w regulaminach nie mieliśmy za dużo zmian. Był to okres stagnacji, gdzie co najwyżej kwalifikacje ulegały zmianom.

Małe zmiany w sezonie 2005 sprawiły, że gdyby nie pamiętny wyścig w USA to nawet nie odnieśliby jednej wygranej w tym sezonie. Rok później już walczyli o tytuł, wygrali go dopiero w sezonie 2007. Później mieliśmy duże zmiany w aero w sezonie 2009 i to była kolejna katastrofa. Rok później już wygrywali, ale kolejne sezony to duża stagnacja jeśli chodzi o wyniki.

W 2014 roku zmiana w jednostkach napędowych sprawiła, że znowu zostali z tyłu. Mijają kolejne dwa sezony, a oni nadal nie są na szczycie. Od sezonu 2004 mieliśmy w Formule 1 wiele innowacji. Podwójne dyfuzory, dmuchane dyfuzory, kanał F, rozdzielenie turbo i sprężarki, a pewnie wiele innych, które mają jedno wspólne, nie wymyślił ich nikt z Ferrari.

W tym roku ponownie gonią za Mercedesami, gonią za Red Bullami, a może jak Honda w 2008 roku lepiej się skupić na kolejnym sezonie, na zmianach i dominować przez kolejne lata. Oczywiście coś musiałoby się zmienić w całej organizacji, inaczej byłby to tylko kolejny falstart.
Wszelkie prawa zastrzeżone Polski Fan Klub Formuły 1 © 2010 - 2016 Zdjęcia © Ferrari spa/Ercole Colombo, Renault, Williams, McLaren, Getty Images/Red Bull, Force India/Sutton, Sauber F1 Team, Lotus, Pirelli
This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula One group of companies. F1, and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.