Top Ad unit 728 × 90

 

Jak powinny wyglądać prawdziwe kwalifikacje w F1?

W GP Australii "testowany" był nowy format kwalifikacji. Dlaczego wprowadzono zmiany? Prawdopodobnie Bernie Ecclestone zadecydował, że jak coś jest dobre, to trzeba to zmienić. Nowy pomysł się nie sprawdził, już w niedzielę z rana zadecydowano, że w Bahrajnie powinny wrócić kwalifikacje z poprzednich lat. Zapowiedziano jednak, że nowe kwalifikacje jeszcze mogą wrócić po poprawkach.

Moim zdaniem powinniśmy kompletnie olać ten pomysł. Formułę 1 oglądam od 1994 roku i moim zdaniem w trakcie ostatnich 20 lat, najlepsze kwalifikacje to były te z końcówki lat '90. Jedna godzinna sesja, w trakcie, której zawodnicy mają 12 okrążeń na uzyskanie najlepszego okrążenia. W zasadzie oznaczało to, że zawodnik mógł wyjechać na tor, przejechać okrążenie na czas i wrócić do boksów 4 razy. Poniżej możecie zobaczyć najlepszy przykład takiej sesji i pojedynek Schumachera z Hakkinenem o pole position.



Dlaczego taka forma, a nie inna? Bo tutaj zawodnicy walczą z praktycznie pustym bakiem o faktycznie najlepszy czas i tylko to decyduje o pozycjach startowych. Nie ma kombinowania z mieszankami opon, nie ma walki o awans do kolejnych części kwalifikacji. Ważne jest tylko to, co jest podstawą samych kwalifikacji, czyli czyste tempo poszczególnych zawodników.

Piłka nożna też ma od lat takie same podstawowe zasady i nikt nie chce ich zmieniać, po co więc uskuteczniamy takie zmiany w Formule 1?
Wszelkie prawa zastrzeżone Polski Fan Klub Formuły 1 © 2010 - 2016 Zdjęcia © Ferrari spa/Ercole Colombo, Renault, Williams, McLaren, Getty Images/Red Bull, Force India/Sutton, Sauber F1 Team, Lotus, Pirelli
This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula One group of companies. F1, and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.