Koniec z tokenami od sezonu 2017

Od początku sezonu 2014, kiedy to wprowadzono nowe silniki turbo do Formuły 1, ciągle słyszeliśmy o tokenach, o tym co kto może poprawić w swoich jednostkach napędowych i jakie wynikają z tego ograniczenia.

Przez tokeny, Honda, Renault czy nawet Ferrari nie mogły poprawiać swoich silników w takim tempie, by odrobić straty do Mercedesa.

Od sezonu 2017 nie będą już obowiązywać limity związane z tokenami. Kierowcy będą mogli zacząć korzystać z poprawionego elementu zawsze wtedy, kiedy będzie on wymieniany, czy to z powodu awarii, zużycia, czy decyzji zespołu.

W sezonie 2016 nadal obowiązują tokeny, a dokładnie 32. Pierwotnie ta ilość miała spaść do 25 w sezonie 2017, 20 w 2018, 15 w 2019.

Jest to bardzo dobra zmiana i dla producentów jednostek napędowych jak i samych fanów. Nikt nie chce mówić, że dany silnik jest słaby i dlatego ten a nie inny zespół osiąga słabe wyniki.