Będą głośniejsze silniki od sezonu 2016


FIA postanowiła zmienić kilka przepisów, które pozwolą na zwiększenie hałasu wytwarzanego przez obecne jednostki napędowe. Głównie chodzi o zmiany w budowie wydechu i tego w jaki sposób wykorzystywana będzie wastegate (zawór montowany po gorącej stronie turbiny, który kontroluje ciśnienie doładowania)

Do tej pory w regulaminie widniał zapis mówiący, że ten nadmiar ciśnienia w układzie musi być wypuszczany wprost do wydechu, a nie wprost do atmosfery. Długość i szerokość wydechu sprawia, że ciekawy dźwięk w ten sposób się gubi.

Nowe przepisy mówią, że ciśnienie to ma być wypuszczane wprost do atmosfery oddzielną rurą. Moc i wydajność jednostek nie ulegnie przez to zmianom.

O tym, że taka zmiana jest potrzebna mówił już Mario Illien w styczniu

Dodatkowo wprowadzony zostanie w przepisach jeszcze jeden zapis, nie związany z silnikami. Kierowcy w trakcie każdej sesji nie mogą wyjeżdżać za linie ograniczające tor czterema kołami. Do tej pory te przepisy nie obowiązywały we wszystkich zakrętach. Teraz ma to ulec zmianie. Ostrzejsze przepisy sprawią, że trudniej będzie się wytłumaczyć z ściętego zakrętu.