Top Ad unit 728 × 90

 

McLaren i problemy z temperaturą

Po pierwszych dwóch Grand Prix w tym sezonie, wydawałoby się, że główne problemy McLarena z jednostką napędową wynikają z wysokich temperatur. W Australii Honda mówiła, że silnik nie był wykorzystywany w 100% by go nie przegrzać, w Malezji oba bolidy doznały awarii, a tam temperatury były wyższe.

Przed nami wyścig w Chinach. Zapowiadane są dużo niższe temperatury. Fani zespołu mogliby więc założyć, że w takich warunkach zespół w końcu będzie mógł pokazać coś więcej. Sam myślałem, że w końcu w trzecim wyścigu wiedzą na co stać ich silnik i będzie widać wzrost mocy.

Tymczasem Fernando Alonso i Jenson Button spodziewają się gorszej formy zespołu w Chinach (Swoją drogą, czy może być gorzej?) Obaj kierowcy przed weekendem stwierdzili, że wietrzna i chłodniejsza atmosfera w Chinach sprawi, że dużo trudniej będzie im rozgrzać opony...

Moim zdaniem nie tyle wynika to tylko z prognozy pogody i z wspaniałego, mało zużywającego opony bolidu McLarena, co z słabej mocy silnika. Wolniejsze tempo na każdym okrążeniu oznacza dużo mniejsze zużycie opon.

Ich sytuacja przypomina zeszłoroczną konstrukcję Ferrari. Wolniejsze tempo na prostych oznacza krótsze dohamowanie, a to wpływa na mniej odzyskanej energii, przez co ERS nie zapewnia tyle mocy, która pozwoli na większą prędkość maksymalną.... spirala problemów.

Jeśli Honda nie przygotuje lepszego silnika, to McLaren i jego kierowcy nie mają co liczyć na mniejszą ilość problemów w kolejnych wyścigach.
[post_ad]
Wszelkie prawa zastrzeżone Polski Fan Klub Formuły 1 © 2010 - 2016 Zdjęcia © Ferrari spa/Ercole Colombo, Renault, Williams, McLaren, Getty Images/Red Bull, Force India/Sutton, Sauber F1 Team, Lotus, Pirelli
This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula One group of companies. F1, and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.