Top Ad unit 728 × 90

 

Gdzie Mercedes popełnił błąd?

Wyścig w Malezji pokazał, że przez tak wyrównany skład Mercedesa, zespół sam potrafi się wpędzić w tarapaty. Rok temu w pierwszych wyścigach sezonu Hamilton i Rosberg korzystali z różnych strategii. Przykładowo najpierw Lewis zjeżdżał po miękką mieszankę, a Nico brał twardą, a w kolejnym stincie była zmiana.

Później, gdy napięcie między zawodnikami rosło, Mercedes zdecydował się, że strategie prawie zawsze będą takie same, a pierwszeństwo wyboru ma zawodnik, który znajduje się na czele. Przez to w Malezji gdy wyjechał samochód bezpieczeństwa obu kierowców zobaczyliśmy w alei serwisowej. Nico stracił na tym kilka pozycji ponieważ musiał czekać, aż Lewis zostanie obsłużony.

Każdy inny zespół w momencie pojawienia się na torze samochodu bezpieczeństwa próbuje dać swoim zawodnikom różne opcje. Jednego zostawia na torze, drugiego woła do alei serwisowej. Tym samym, jeden z nich ma większe szanse na sukces.

Oczywiście później mielibyśmy wielką nagonkę w mediach. Jeden z kierowców obwiniałby zespół o złą strategię i rosłoby napięcie między zawodnikami dokładnie tak jak rok temu.

W Australii Mercedes miał nad Ferrari jakieś 1,5 sekundy przewagi i pewnie w Chinach będzie to wyglądało podobnie. W Malezji Vettel wykorzystał warunki pogodowe, a zespół podejmował idealne decyzje dotyczące strategii. Już w trakcie treningów Niemiec sprawdzał pośrednią mieszankę na dłuższych przejazdach, później wykorzystał to w wyścigu. Dobre tempo i przy tym oszczędzanie opon pozwoliło im odnieść sukces.

Możliwe, że Hamilton i Rosberg wybrali w sobotę troszkę większy docisk, który miał im pomóc w przypadku opadów deszczu, niestety przy temperaturze asfaltu dochodzącej do 60 stopni ich opony się rozpływały.

Mercedes zapewne wyciągnie wnioski z dzisiejszego wyścigu i w kolejnych Grand Prix powinni wrócić na czoło stawki. My natomiast musimy się cieszyć, że Ferrari podjęło rękawice i będzie z nimi walczyć o kolejne wygrane. Dzięki temu sezon będzie dużo ciekawszy.
[post_ad]
Wszelkie prawa zastrzeżone Polski Fan Klub Formuły 1 © 2010 - 2016 Zdjęcia © Ferrari spa/Ercole Colombo, Renault, Williams, McLaren, Getty Images/Red Bull, Force India/Sutton, Sauber F1 Team, Lotus, Pirelli
This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula One group of companies. F1, and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.