Top Ad unit 728 × 90

 

Renault nie takie pewne 1000 konnych silników

Renault twierdzi, że powinniśmy ostrożnie podchodzić do zwiększenia mocy obecnych jednostek napędowych do 1000 koni mechanicznych. Francuski dostawca obawia się dramatycznego wzrostu kosztów z tym związanych.

Grupa strategiczna w zeszłym tygodniu dała zielone światło zmianom, które miały dać nam nowe mocniejsze silniki w Formule 1. Zamiast cofać się do silników V8 wybrano opcję zrezygnowania z limitu przepływu paliwa i zabrania większej większej ilości paliwa do baku.

Cyril Abiteboul z Renault powiedział, że wiążą się z tym problemy. Zespoły już nie chcą płacić za silniki, a wzrost mocy może oznaczać większą zawodność, a jej poprawa to koszt dostawców. Już teraz najmniejsze zespoły mają problemy z płatnościami za jednostki, jak Marussia, która jest dłużna Ferrari.

Na dodatek zniesienie limitu przepływomierza wiąże się z większymi zmianami. Cała jednostka spalinowa musiałaby zostać poprawiona, tak samo jak rozmiar baterii i MGU.

Spotkanie komisji F1 zaplanowano na 18 lutego i wtedy powinniśmy dowiedzieć się czegoś więcej.
[post_ad]
Wszelkie prawa zastrzeżone Polski Fan Klub Formuły 1 © 2010 - 2016 Zdjęcia © Ferrari spa/Ercole Colombo, Renault, Williams, McLaren, Getty Images/Red Bull, Force India/Sutton, Sauber F1 Team, Lotus, Pirelli
This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula One group of companies. F1, and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.