Top Ad unit 728 × 90

 

Oglądalność F1 spadła o kolejne 25 milionów widzów

Bernie Ecclestone ogłosił, że oglądalność Formuły 1 w zeszłym roku spadła o kolejne 25 milionów widzów na świecie. Oczywiście twierdzi on, że nie jest to zła informacja, a wynika głównie z tego, że FOM sprzedaje w ostatnich latach prawa płatnym stacjom telewizyjnym, a ma do nich dostęp mniej osób niż do kanałów ogólnodostępnych.

Każdy z policzonych widzów to osoba, który przynajmniej przez 15 minut oglądała Formułę 1. Takich osób było 425 milionów, co jest liczbą o 5,6 % mniejszą niż rok wcześniej.

Dlaczego Ecclestone na to przystaje? Płatne telewizje są zdecydowane płacić więcej za prawa, ponieważ wiedzą, że na nich zarobią i zyskają dzięki nim kolejnych abonentów. Zespoły również na tym zyskują ponieważ aż 63% zysków jest między nich dzielone. W zeszłym roku przełożyło się to na nagrody w wysokości 797,5 miliona dolarów. W pewnym sensie kompensuje to coraz mniejszą liczbę sponsorów w Formule 1, którzy odwracają się od niej przez spadającą oglądalność.

Z drugiej strony wyścigi ogląda więcej osób, które mają większe zarobki, a oznacza to, że mogą je wydać na produkty oferowane przez sponsorów. Dodatkowo osoby płacące za oglądanie Formuły 1 są lepszymi widzami, czy też fanami od takich, którzy tylko od czasu do czasu śledzili wyścigi Grand Prix w poprzednich latach. W Polsce można tą sytuację bardzo łatwo przyrównać do wszystkich fanatyków Kubicy, którzy oglądali F1, a teraz śledzą rajdy.

Co ciekawe zespoły w swoich kontraktach z Berniem mają zapewnione, że prawa do pokazywania Formuły 1 mogą być sprzedane płatnym kanałom tylko wtedy kiedy w danym kraju taka sytuacja przyniesie więcej zysku sponsorom. Dlatego w Wielkiej Brytanii część wyścigów jest pokazywane w otwartym kanale, inaczej nie spełniliby tego warunku. Podobnie sytuacja z transmisjami wygląda w Niemczech, Włoszech i Hiszpanii. U naszych sąsiadów w ostatnim sezonie oglądalność spadła aż o 12,4%

W sezonie 2014 największy wzrost widzów odnotowano w Rosji, skok o 25% do 15,4 miliona widzów.

F1 powoli też rozwija się w sieci. Oficjalna strona f1.com zanotowała wzrost wejść o 24% do 50 milionów unikalnych odsłon i teraz mi powiedzcie dlaczego jest to tak słabo wykorzystywane i promowane rozwiązanie?

Wyścigi Grand Prix pokazywane są obecnie w 200 państwach przez 199 telewizji i wygląda na to, że w kolejnych państwach będzie wprowadzany model pokazywania kilku wyścigów za darmo, a pozostałych w płatnej telewizji.
[post_ad]
Wszelkie prawa zastrzeżone Polski Fan Klub Formuły 1 © 2010 - 2016 Zdjęcia © Ferrari spa/Ercole Colombo, Renault, Williams, McLaren, Getty Images/Red Bull, Force India/Sutton, Sauber F1 Team, Lotus, Pirelli
This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula One group of companies. F1, and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.