Top Ad unit 728 × 90

 

Jak poprawić dźwięk silników V6 turbo?

Mario Illien twierdzi, że można do aktualnych jednostek napędowych wprowadzić kilka poprawek, by usprawnić ich dźwięk. Szwajcar pod koniec lat '90 budował silniki Mercedesa dla McLarena, obecnie pracuje dla Red Bulla i Renault.

Jego zdaniem najbardziej kontrowersyjny aspekt nowych silników to ich łagodny ton dźwięku. Bernie Ecclestone ciągle nalega nad wprowadzeniem zmian, ale pomimo tego drugi sezon z rzędu będziemy mieli ciche jednostki napędowe.

Illien twierdzi, że jednym z głównych problemów jest wastegate (zawór montowany po gorącej stronie turbiny, który kontroluje ciśnienie doładowania), a dokładnie jego pozycja. W regulaminie jest zapisane, że zawór ten nadmiar ciśnienia w układzie musi wypuszczać wprost do wydechu, a nie wprost do atmosfery. Długość i szerokość wydechu sprawia, że ciekawy dźwięk w ten sposób się gubi.

Jeśli zawór montowany byłby na zewnątrz to słychać byłoby go dużo lepiej. Dlaczego przepisy tak ograniczyły jego pozycję? FIA nie chciało by zespoły znowu w jakiś jeszcze nie określony sposób chciały wykorzystać jego pozycję w celach aerodynamicznych.

Co można jeszcze zmienić? Mógłby pomóc krótszy wydech i podwójne turbo. Zniesienie limitu przepływomierza, również miałoby pozytywny wpływ na dźwięk tych silników.
[post_ad]
Wszelkie prawa zastrzeżone Polski Fan Klub Formuły 1 © 2010 - 2016 Zdjęcia © Ferrari spa/Ercole Colombo, Renault, Williams, McLaren, Getty Images/Red Bull, Force India/Sutton, Sauber F1 Team, Lotus, Pirelli
This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula One group of companies. F1, and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.