Top Ad unit 728 × 90

 

Ogromna przewaga Mercedesa

Wyścig o GP Hiszpanii na torze Circuit de Barcelona-Catalunya należał do... no właśnie - do jakich wyścigów należał ten ostatni w którym po raz pierwszy w swojej karierze wygrał Lewis Hamilton?

Z jednej strony można powiedzieć, że wyścig ten zaliczymy do ciekawych. Mieliśmy manewry wyprzedzania, coś działo się na torze, ale nie było bólu głowy od tych manewrów.

Wyprzedzenia były, ale powiedzmy sobie szczerze - były sztuczne i przy użyciu DRS`u głównie. Ja osobiście nie lubię tego typu manewrów, bo tak jak napisałem wcześniej - są sztuczne.

Jak już widziałem na Facebook`owym FanPage`u pisaliście niektórzy, że wyścig był dość nudny, niczym specjalnym się nie wyróżniał. No i co mam zrobić... przytaknąć? Dobrze, tak zrobię, ten wyścig niczym szczególnym się nie wyróżniał. No chyba, że na wyróżnienie zasługuje przewaga Mercedesa, której ja osobiście nie preferuje i nie jestem jej zwolennikiem. Ja wiem - w F1 zawsze było tak, że zespoły tworzyły jak najlepsze bolidy, trzeba było je poprawiać, walczyć o te dziesiąte części sekundy i okej, ale nie można pozwalać na tak wielką przewagę jednego zespołu.

Nie zrozumcie mnie źle, po prostu moim zdaniem Formuła 1 zmierza w naprawdę złym kierunku. Wiedziałem, że układ sił może się zmienić, że inaczej będziemy postrzegać bolidy, ale spójrzcie co się dzieje. "Megafony" wspomagające układy wydechowe, dzięki którym dźwięk bolidów ma być głośniejszy, lepszy? Zapowiadają się zmiany w treningach, zapowiadają się zmiany w działaniu Parku Ferme, czyli parku zamkniętego, jakoby po piątku zespoły nie mogły wprowadzać zmian do ustawień bolidów. Kierowcy, którzy praktycznie nie jedzą nic, aby maksymalnie stracić na wadze, aby być bardziej konkurencyjnymi, czy może kierowcy, którzy nic nie piją w trakcie wyścigu, który liczy ponad 300 km?

Królowo Motorsportu - co się z Tobą dzieje? FIA - dlaczego nie reagujesz, dlaczego nie chcesz żadnych zmian? Wiem, że w trakcie sezonu trudno jest wprowadzić rewolucyjne zmiany, ale krok po kroku można coś zacząć wprowadzać, chociażby tak, abyśmy w 2015 roku oglądali naprawdę świetne, piękne i głośne widowisko.

Jeśli chodzi o dominację Mercedesa - to jest już wręcz katastrofa. Został zdublowany szósty zawodnik w stawce, na dystansie całego wyścigu i to już podczas piątego Grand Prix. Ja naprawdę jestem pełen podziwu dla całego zespołu Mercedesa, dla każdego człowieka pracującego dla tego team`u, ale na Boga, tak nie może być. Nie dość, że większość przepisów zabija F1, to również zespoły to robią, a głównie Mercedes. Wiem co powiecie - w poprzednich latach był Red Bull Racing i Vettel. Owszem, był, ale zanim przykładowo w 2012 roku ta dominacja była tak wielka, to minęło kilka wyścigów i to już jest w miarę zrozumiałe. W tym momencie nie jesteśmy nawet na półmetku rywalizacji, a jak wygląda klasyfikacja konstruktorów? Pozwolę sobie przytoczyć tą, którą zamieścił Paweł w poprzednim artykule.

Klasyfikacja konstruktorów po GP Hiszpanii

PozZespółPunkty
1Mercedes197
2Red Bull84
3Ferrari66
4Force India57
5Williams46
6McLaren43
7Toro Rosso8
8Lotus4
9Sauber0
10Marussia0
11Caterham0


113 punktów różnicy pomiędzy ekipą Mercedesa, a Red Bull Racing, już nie mówiąc o Ferrari i dalszych zespołach. O ile jeszcze przed sezonem dziwiłem się, że tak mało ludzi ogląda Formułę 1 w Polsce, głównie dlatego, że nie ma Roberta Kubicy w stawce, to o tyle już teraz nie zdziwię się, jeżeli ta liczba spadnie jeszcze bardziej i wtedy naprawdę będziemy mieli problem jako kibice z samym oglądaniem. Myślicie, że to wpłynie tylko na Polskę? No... niestety nie, bo sama dominacja Vettela i RBR już wpłynęła na oglądalność tego sportu na całym świecie. Dołóżmy do tego to, co się dzieje w tej chwili, czyli wielką, żeby nie powiedzieć ogromną dominację Mercedesa i przepisy, które już teraz momentami są dziwne, a zanosi się na to, że będą jeszcze głupsze, bo inaczej się nie wyrażę.

Jestem świadkiem wielu wypowiedzi, czy to na stronach w naszym kraju, czy zagranicą - ludzie mają dość, oceniają negatywnie widowisko, jako całokształt, czyli przykładowo dźwięk, czy wielką dominację. Ludzie mówią o tym, że, i tu cytat "trzeba się przerzucić na GP2", a w słowo GP2 można wstawić różne serie wyścigowe, zaczynając od Auto GP, a kończąc na Fomule Renault 3.5. 

Jeżeli tak to wszystko ma wyglądać, to naprawdę - ja nie życzę źle, ale to wszystko może się naprawdę zemścić. Albo będzie poprawa sytuacji, albo Jean Todt z Berniem Ecclestonem i spółką będą żałować swoich decyzji, bo za tym widowiskiem zwanym Formuła 1 kryją się ogromne pieniądze, zwłaszcza dla nich. Nie wiem, czy się ze mną zgodzicie, moja opinia jest jak zawsze opinią subiektywną i nie każdy może się z nią zgadzać. Pozdrawiam Was serdecznie i życzę miłego wieczoru.
Wszelkie prawa zastrzeżone Polski Fan Klub Formuły 1 © 2010 - 2016 Zdjęcia © Ferrari spa/Ercole Colombo, Renault, Williams, McLaren, Getty Images/Red Bull, Force India/Sutton, Sauber F1 Team, Lotus, Pirelli
This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula One group of companies. F1, and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.