Top Ad unit 728 × 90

 

Zmiany w regulaminie sportowym F1 na sezon 2014

O zmianach w regulaminie na przyszły sezon już pisałem wiele razy. Dziś FIA opublikowała kolejną już wersję przepisów do których zawodnicy i zespołu musza się dostosować w trakcie sezonu 2014.  Regulamin znajdziecie tutaj, zmiany w nim są oznaczone kolorem.

Co w nim znajdziecie?

Krytykowana przez wszystkich łącznie z Sebastianem Vettelem zmiana w punktacji podczas ostatniej Grand Prix sezonu jest już zapisana w regulaminie. W Abu Zabi zawodnicy będą więc punktować podwójnie.

Przyznawane będzie trofeum dla zawodnika z największą ilością pole position w sezonie. (Puchar Sebastiana Vettela ;-)

W regulaminie znajduje się też potwierdzenie, że Pirelli zostaje w F1 przynajmniej do końca sezonu 2016.

Jeśli zawodnik zostanie nie przepisowo wypuszczony z alei serwisowej w trakcie treningów/kwalifikacji może otrzymać karę cofnięcia o kilka pozycji na starcie

Numer kierowcy musi być widoczny na kasku i z przodu bolidu. Zawodnik numer będzie wybierał na początku sezonu i korzystał z niego do końca kariery.

Zawodnicy będą otrzymywać również punktowe kary. Zebranie 12 punktów będzie równoznaczne z zawieszeniem na jeden wyścig.

W trakcie sezonu zespoły mogą przeprowadzić testy aktualnymi bolidami - nie mogą przejechać więcej niż 15000km. Dwukrotnie mogą też zorganizować specjalne pokazy (nie więcej niż 100km)

Zawodnicy na weekend otrzymają po 12 kompletów opon. Siedem twardszych i pięć miękkiej mieszanki. Czyli o jeden więcej niż poprzednio.

Duże zmiany dotyczą silników i kar związanych z ich wymianą. Wcześniej przepisy dość prosto określały, że można skorzystać z ośmiu jednostek napędowych w sezonie. Teraz będą mogli skorzystać z pięciu kompletów sześciu kluczowych elementów związanych z silnikiem.

Czyli możemy łączyć te komplety w różnych kombinacjach, ale jak wykorzystamy chociaż jeden szósty element w grę wchodzą kary.

Elementy: 1 Silnik (ICE) 2. Motor energii kinetycznej (MGU - K) 3. Motor energii cieplnej (MGU - H) 4. Turbosprężarka 5. Elektronika 6. Baterie ERS

Kary jak poniżej:
  • Wymiana całego silnika: Zawodnik musi wystartować z pit lane
  • Pierwszy raz wykorzystany zostanie 6 element: kara cofnięcia o 10 pozycji
  • Pierwszy raz wykorzystany zostanie 6 z pozostałych elementów: kara cofnięcia o 5 pozycji
  • Pierwszy raz wykorzystany 7 element: kara cofnięcia o 10 pozycji
  • Pierwszy raz wykorzystany zostanie 7 z pozostałych elementów: kara cofnięcia o 5 pozycji
Co ciekawe jeśli zawodnik otrzyma karę cofnięcia o 5 pozycji, a zakwalifikował się 20. To zostanie cofnięty tylko o dwie pozycje, a podczas kolejnego weekendu jeszcze o pozostałe 3 pozycje. Taka kara przechodzi tylko raz na kolejny wyścig.

Skrzynia biegów musi być wykorzystywana przez 6 kolejnych Grand Prix z rzędu - wymieniona wcześniej oznacza karę cofnięcia o 5 pozycji

Silniki będą miały homologacje od 28 lutego 2014 aż do sezonu 2020. Późniejsze zmiany mogą dotyczyć tylko poprawy niezawodności, obniżenia kosztów i względów bezpieczeństwa

Jeśli dwóch lub więcej zawodników nie zostanie sklasyfikowanych w Q1 to o ich pozycjach startowych zadecydują wyniki z 3 treningu

Zmiany w regulaminie technicznym znajdziecie tutaj
Wszelkie prawa zastrzeżone Polski Fan Klub Formuły 1 © 2010 - 2016 Zdjęcia © Ferrari spa/Ercole Colombo, Renault, Williams, McLaren, Getty Images/Red Bull, Force India/Sutton, Sauber F1 Team, Lotus, Pirelli
This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula One group of companies. F1, and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.