Topad

Prezentacje

prezentacja

Zespoły i ich silniki na sezon 2014

Sezon 2014 to w końcu zmiany w jednostkach napędowych w Formule 1. Już pomijając to, czy zmiana pojemności, liczby cylindrów i dodanie Turbo jest dobra, czy nie to zmiany na pewno będą odczuwalne.

Przyszłoroczny kalendarz może zostać nawet ograniczony do 20 rund z powodu konsekwencji związanych z prowadzeniem nowych silników. Na pewno zapis w regulaminie technicznym, który ogranicza każdego kierowcę do 5 jednostek napędowych w trakcie sezonu będzie trudny do spełnienia.

Nie wiem jak wy, ale ja nie mogę się już doczekać przyszłego sezonu. Może po części dlatego, że tegorocznego mistrza możemy być już pewni. W sezonie 2014 zawodnicy podczas kwalifikacji mogą mieć do dyspozycji z dużo mocniejszym KERS-em nawet 850KM. Tymczasem w trakcie wyścigu w trybie oszczędzania paliwa nawet o 150 mniej.

Red Bull – Renault
Red Bull to główny zespół Renault. Silniki otrzymują za darmo. Oczywiście ma to związek z wynikami osiąganymi w ostatnich latach. Współpracują też z luksusową marką Infiniti, której właścicielem jest Nissan/Renault

Ferrari 
Jeden z dwóch zespołów w Formule 1, które posiadają własne silniki. Mówi się, że ich konstrukcje na przyszły sezon póki co są zbyt paliwożerne. Włosi nawet zgłosili podczas spotkania grupy technicznej wniosek o zmianę limitu z 100 do 110 został jednak odrzucony.

McLaren – Mercedes (2014), Honda (od 2015) 
McLaren przyszły rok spędzi jeszcze z Mercedesem. Będzie to dla nich dziwny sezon ponieważ Mercedes nie będzie chciał zdradzać zbyt wielu sekretów McLarenowi, by ten nie mógł pomagać Hondzie w powrocie do F1.

Mercedes
Drugi zespól, który sam sobie produkuje jednostki napędowe. Tutaj pojawia się problem wytrzymałości. Nowe silniki musza wytrzymać od 3,5 do 5 tyś kilometrów. Podobno do tej pory w warunkach testowych żadna z jednostek nie przejechał więcej niż 3 tyś kilometrów. Sam silnik wytrzymuje, ale pękający wydech, czy problemy z magazynowaniem i odzyskiwaniem energii są tutaj problematyczne

Lotus – Renault
W tym sezonie Lotus spisywał się bardzo dobrze i Renault jest zadowolony z współpracy. Podobno ich sukcesy w ostatnich Grand Prix wynikają z nowego sposobu mapowania silnika. Wynika z tego, że Lotus może korzysta z sukcesów Red Bulla, a Renault pozwala im na kopiowanie tego rozwiązania.

Force India – Mercedes
Tutaj bez zmian. Force India zdecydowanie pozostała z Mercedesem. Renault pewnie nie byłby w stanie dostarczać jednostek napędowych również dla nich.

Williams – Mercedes
Ten zespół odnosił w Formule 1 wielkie sukcesy, ale jeszcze nigdy nie korzystali z silników Mercedesa.

Sauber – Ferrari
Powiązania między Sauberem, a Ferrari utrzymują się praktycznie od ich wstąpienia do Formuły 1. Zespół może liczyć nawet na tańsze silniki o ile zatrudni Felipe Massę. Jeśli jednak z budżetem będzie coraz gorzej, Honda może chcieć wkroczyć tutaj od sezonu 2015.

Mówi się, że McLaren chce Honde na wyłączoność, ale przepisy zabraniają takich ustaleń.

Toro Rosso – Renault
Pomimo powiązań z Red Bullem, Toro Rosso w ostatnich sezonach korzystała z silników Ferrari. Teraz wracają do Renault.

Caterham – Renault
Caterham jest związany z Renault. Były szef Renault Sport Cyril Abiteboul jest teraz szefem zespołu Caterham i nic nie wskazuje na zmiany w najbliższych latach.

Marussia – Ferrari
Tutaj sytuacja nie była taka prosta. Marussia od początku startów w Formule 1 korzystała z silników Cosworth. Ci jednak nie planują stworzenia nowej jednostki napędowej i zespół musiał szukać dostawcy. Na szczęście Jules Bianchi ma powiązania z Ferrari, pewnie Włosi w ten sposób chcą trenować kierowcę, z którego usług prawdopodobnie będą korzystać w przyszłości.
Zespoły i ich silniki na sezon 2014 Reviewed by Pawel Wroniecki on 09:10 Rating: 5
Wszelkie prawa zastrzeżone Formuła 1 Fan Klub © 2010 - 2015
Korzystamy z plików cookie, wyrażasz na to zgodę pozostając na stronie. Więcej>>> Polityka prywatności
Zdjęcia © Ferrari spa/Ercole Colombo, Renault/LAT, Williams/LAT, McLaren, Getty Images/Red Bull, Force India/Sutton, Sauber F1 Team, Team Lotus, Pirelli
This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula One group of companies. F1, FORMULA ONE, FORMULA 1, FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP, GRAND PRIX and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Technologia Blogger.