Top Ad unit 728 × 90

 

Top wpadki w alei serwisowej - część 1

W trakcie tego sezonu prędkość obsługi kierowców w alei serwisowej bije kolejne rekordy. Mechanicy o dziwo, w dalszym ciągu są ludźmi i popełniają błędy. Przypomnijmy sobie większe pit stopowe wpadki z przeszłości.

W tym roku widzieliśmy już jak Lewis Hamilton wjeżdża do boksu swojego poprzedniego zespołu, operator kamery zostaje potrącony przez koło, a Jean-Eric Vergne wjechał w Charlesa Pica po tym jak mechanicy Toro Rosso za szybko pokazali mu, że może jechać.

2007 Grand Prix Chin

Lewis Hamilton
Błąd jak się później okazało miał wpływ na losy mistrzostw. Był to też najpoważniejszy błąd Hamiltona w jego debiutanckim sezonie. Zdarzenie miało miejsce podczas wjazdu do boksów. Wyścig rozpoczął się na jeszcze mokrym torze, Lewis prowadził i gdyby wygrał zapewniłby tytuł mistrzowski na rundę przed zakończeniem sezonu.

Tor zaczął przesychać, jego przejściowe opony ewidentnie były zużyte, a on jak i jego zespół w niewytłumaczalny sposób zwlekali z zjazdem do boksów. Dopiero gdy stracił ponad 7 sekund do Alonso na jednym okrążeniu postanowili go wezwać do alei serwisowej.

Brytyjczyk miał już tak zniszczone opony, że wypadł z toru prosto w pułapkę żwirową z której nie było już ucieczki...

2008 Grand Prix Kanady

Lewis Hamilton, Nico Rosberg i Kimi Raikkonen
Ten wyścig chyba pamiętają wszyscy Polacy. Hamilton ponownie prowadził, gdy na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa. Wszyscy ruszyli więc do alei serwisowej zmienić opony i zatankować paliwo.

Mechanicy McLarena nie popisali się zbytnio i Robert Kubica wraz z Kimim Raikkonenem zdołali szybciej dojechać do końca prostej w alei serwisowej. W tym miejscu paliło się czerwone światło. Polak i Fin zdołali się zatrzymać, Hamilton jednak tego nie zauważył i wjechał w tył Ferrari Raikkonena. Obaj zakończyli w tym miejscu swój występ w GP Kanady, a Kubica pojechał po pierwszą wygraną w Formule 1.

1994 Grand Prix Niemiec

Jos Verstappen



1994 to był rok w którym do Formuły 1 wróciło tankowanie. Jak wiadomo wszyscy chcieli nalać jak najszybciej paliwo do bolidu. Wąż przepuszczał 12 litrów na sekundę. Benneton postanowił usunąć z niego filtry, by paliwo szybciej przepływało.

Gdy na 15 okrążeniu GP Niemiec Simon Morley chciał zatankować bolid B194 jakieś "obce ciało" zablokowało zawór w wężu, paliwo zaczęło oblewać kierowcę, mechaników i bolid. Kilka osób było lekko oparzonych. Verstappen wyszedł z tego cało, chociaż miał oparzoną brodę. Gdy zjawił się w alei serwisowej otworzył szybkę od kasku i w ten sposób ogień dostał się do jego twarzy...

Wszelkie prawa zastrzeżone Polski Fan Klub Formuły 1 © 2010 - 2016 Zdjęcia © Ferrari spa/Ercole Colombo, Renault, Williams, McLaren, Getty Images/Red Bull, Force India/Sutton, Sauber F1 Team, Lotus, Pirelli
This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula One group of companies. F1, and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.