Top Ad unit 728 × 90

 

Zapowiedź Grand Prix Monaco 26-29.05.2011

Wyobraźcie sobie, że Pirelli na Grand Prix Hiszpanii zabrało ze sobą swoje najtwardsze opony. Teraz natomiast w Monaco te super miękkie. Z tymi pierwszymi był problem, a co do tych drugich to dostawca opon przed weekendem ostrzegł, że mogą one wytrzymywać nawet mniej niż 10 okrążeń... będzie ciekawie.

No i to oznaczało by, że na początku wyścigu powiedzmy kierowcy dwa razy zjeżdża do boksów po super miękkie opony i na nich też startuje. Po 10 okrążeń na stint i zostaje mu 48 okrążeń do przejechania na oponach miękkich (w ten weekend kierowcy mają do wyboru opony - soft i super soft), a te pewnie wytrzymają z jakieś 15 okrążeń komplet...

Jak zwykle wszystko jednak zweryfikują treningi. Możliwe, że zużycie nie będzie aż tak duże. W każdym razie stratedzy w zespołach i tak będą mieli trudne decyzje do podjęcia. Na torze na którym praktycznie wyprzedzanie jest niemożliwe popełnić błąd w strategi oznacza przegrać wyścig.

Faworyci

Sebastian Vettel jeszcze ani razu nie wygrał w Monaco. W 2008 roku pojechał wspaniale w deszczu i finiszował na 5 miejscu. Rok później jednak się rozbił, a w swoim mistrzowskim sezonie został pokonany przez Marka Webbera.

Kolejna wygrana Niemca była by już piątą w sezonie. Dodając do tego drugie miejsce w Chinach i mielibyśmy najlepszy start do sezonu od Nigela Mansella w 1992 i Michaela Schumachera dwa lata później.

Ten tor jednak nie raz już przysporzył faworytom niespodzianek i nie wątpię, że tak może być i tym razem. Co do rywali Vettela to Ferrari cieszy się z powodu wyboru na ten wyścig miękkich mieszanek. Mieli duże problemy w Hiszpanii z rozgrzaniem super twardych gum i przez to ich tempo w trakcie wyścigu było okropne.

Fernando Alonso w zeszłym roku zawalił swój weekend po wypadku podczas treningu. Nie wystartował w kwalifikacjach i do Grand Prix ruszył z boksów. Ten tor jak wiemy nagradza tych z talentem, dlatego też Hiszpan może postara się o dobry rezultat. W tym momencie tylko jeszcze bardziej możemy pożałować tego, że Robert Kubica miał swój wypadek, ponieważ na tym ulicznym torze zawsze jeździł niesamowicie.

Kolejnym zawodnikiem który rok temu miał pecha był Jenson Button. Jeden z jego mechaników zostawił zakryty wlot do chłodzenia silnika i podczas wyjazdu samochodu bezpieczeństwa silnik w jego McLarenie się przegrzał.

McLaren po raz kolejny pokazał się z dobrej strony w Barcelonie. Lewis, a w szczególności Jenson byli w stanie przejechać kilka okrążeń więcej na miękkich oponach niż przeciwnicy. Tutaj może się to okazać dużym atutem.

DRS

System DRS na pewno nie przyda się tutaj tak bardzo jak podczas innych wyścigów. Jego strefa znajduje się przez całą prostą startową, zaczynając się już za ostatnim zakrętem. Nawet w Hiszpanii gdzie DRS okazał się mniej efektywny i tak było dużo manewrów wyprzedzań. Ciekawe jak będzie się to prezentować w Monaco, biorąc pod uwagę super szybko zużywające się opony.

Jako, że przed weekendem wielu kierowców ze względu na obawy o swoje bezpieczeństwo narzekało na DRS w Monaco, FIA zakazała korzystać z niego w tunelu w każdej z sesji.

Samochód bezpieczeństwa rok temu wyjechał cztery razy w trakcie Grand Prix. W tym sezonie jeszcze go na torze nie widzieliśmy. W Q1 na torze będzie w krótkim czasie 24 kierowców także ciężko będzie o czyste okrążenie, a wszyscy będą narzekać na tłok na torze. Rok temu udało się bez incydentów jak będzie w tym sezonie?

Jaka jest różnica w porównaniu z sezonem 2010? Wtedy zawodnicy jeśli okrążenie im nie wyszło mogli sobie pozwolić na kolejne. Teraz z oponami Pirelli może być to trudniejsze zadanie do wykonania. Jak tu zaoszczędzić opony na wyścig i wygrać kwalifikacje?

Godziny sesji oraz transmisji w telewizji (na czerwono te na żywo)

SesjaPoczątek

Trening 126.05 10:00-10:0010:00-
Trening 226.05 14:00-14:0014:00-
Trening 328.05 11:00-11:00-12:30
Kwalifikacje28.05 14:0014:0014:0017:3014:00
Wyścig29.05 14:0014:0014:0022:1514:00

Brak komentarzy:

Wszelkie prawa zastrzeżone Polski Fan Klub Formuły 1 © 2010 - 2016 Zdjęcia © Ferrari spa/Ercole Colombo, Renault, Williams, McLaren, Getty Images/Red Bull, Force India/Sutton, Sauber F1 Team, Lotus, Pirelli
This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula One group of companies. F1, and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.