Top Ad unit 728 × 90

 

Po raz pierwszy w Monaco - wygrywa Sebastian Vettel

Zwycięzcą Grand Prix Monaco po wyścigu trwającym ponad 2 godziny został Sebastian Vettel. Drugi na metę wjechał Fernando Alonso, a trzeci Jenson Button. Wyścig był przerwany po wypadku Witaly Petrova. Na szczęście Rosjaninowi nic się nie stało. Pierwsze punkty zdobył też zespół Williams.

Opis Grand Prix Monaco

Lewis Hamilton jako jedyny kierowca z czołowej dziesiątki będzie startował na miękkiej mieszance. Mógł wybrać swój komplet po tym jak jego czasy z Q3 zostały anulowane. Jenson Button przed wyścigiem zgłaszał swojemu inżynierowi, że ma problemy z sterowaniem.

Start

Sebastian Vettel obronił prowadzenie. Fernando Alonso wyprzedził Marka Webbera i awansował na trzecią pozycję. Michael Schumacher po bardzo słabym starcie spadł na dziesiątą pozycję, a Nico Rosberg awansował na piąte miejsce.

Lewis Hamilton już po samym starcie zgłaszał swojemu inżynierowi, że ma chyba przebitą tylną oponę. Chwilę później wyprzedził go Michael Schumacher, Niemiec tym samym awansował na dziewiąte miejsce.

DRS

Sebastian Vettel był zdecydowanie najszybszym kierowcą już od startu. Praktycznie na każdym okrążeniu był od 0,5 do 1 sekundy szybszy od drugiego Jensona Buttona. Po 6 okrążeniach miał 4,6s przewagi.

Jak się później okazało, Hamilton jednak nie miał problemów z oponami i zaczął dzięki DRS doganiać Schumachera. W międzyczasie to Fernando Alonso ustanowił najlepszy czas na dystansie jednego okrążenia.

Klasyfikacja po 9 okrążeniach wyglądała następująco:

1 Vet, 2 But, 3 Alo, 4 Web, 5 Ros, 6 Mas, 7 Mal, 8 Pet, 9 Schu, 10 Ham.

Na kolejnym okrążeniu w pierwszym zakręcie Lewis Hamilton wszedł na wewnętrzną Michaela Schumachera i z wielkim trudem go wyprzedził. Niemiec o mały włos nie otarł się o bandy.

Rubens Barrichello na 11 okrążeniu przedostał się przed Schumachera i tym samym awansował na 10 miejsce. Niemiec miał widoczne problemy z oponami i od razu zjechał do alei serwisowej po nowy komplet super miękkich opon.

Nico Rosberg popełnia błąd na 14 okrążeniu i spadł najpierw za Felipe Massę i po chwili za Pastora Maldonado. Wenezuelczyk tym samym jechał już na 6 pozycji.

Jenson Button okrążenie później zjechał do boksów po nowy komplet super miękkich opon. Ten sam manewr wykonał Nico Rosberg. Kierowca McLarena dzięki temu, że wcześniej zjechał do boksów zdołał wyprzedzić Sebastiana Vettela i Fernando Alonso którzy w alei serwisowej pojawili się kilka okrążeń później. Ta dwójka w przeciwieństwie do Buttona jedzie na miękkiej mieszance.

Lewis Hamilton nie był wstanie wyprzedzić Petrova i Brytyjczyk zjechał do boksów po super miękką mieszankę. Spadł tym samym na 14 miejsce. Nico Rosberg miał problemy z wyprzedzeniem Timo Glocka. Kierowca Virgin dwukrotnie ścinał szykanę by nie stracić pozycji.

Paul di Resta spowodował kolizję, uszkodził swoje przednie skrzydło i dostał karę drive tru na 26 okrążeniu.

Michael Schumacher na 30 okrążeniu przedostał się przed Nico Rosberga w nawrocie. Starszy z Niemców w tym momencie awansował na 14 pozycję. Klasyfikacja po 32 okrążeniach wyglądała następująco:

1 But, 2 Vet, 3 Alo, 4 Bar, 5 Kob, 6 Sut, 7 Hei, 8 Bue, 9 Web, 10 Mas, 11 Ham.

Felipe Massa rozbija jednak swój bolid próbując się ścigać z Lewisem Hamiltonem w tunelu i na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa. Michael Schumacher wycofał się po awarii bolidu Mercedesa zaraz przed wjazdem do alei serwisowej.

Samochód bezpieczeństwa

Fernando Alonso zdołał zjechać po nowy komplet opon po ogłoszeniu okresu neutralizacji. Tak więc po 36 okrążeniach prowadził Sebastian Vettel, za nim był Jenson Button i Fernando Alonso.

Na kolejnych pozycjach Sutil, Kobayashi, Webber, Hamilton, Maldonado, Petrov, Heidfeld. Dwa okrążenia później samochód bezpieczeństwa zjechał do alei serwisowej. Lewis Hamilton dostał natomiast karę drive tru za spowodowanie kolizji z Felipe Massą.

Jenson Button po miękką mieszankę zjechał na 49 okrążeniu. Spadł tym samym na 3 miejsce. Jego strata do Sebastiana Vettela wynosiła 20s. Brytyjczyk wykręcił od razu najszybszy czas okrążenia i od razu strata zmalała o 2s, a na kolejnym strata zmniejszyła się już do 16s.

Klasyfikacja po 54 okrążeniach:

1 Vet, 2 Alo, 3 But, 4 Sut, 5 Koba, 6 Web, 7 Pet, 8 Mal, 9 Ham, 10 Hei.

Na 58 okrązeniu Fernando Alonso dogonił Sebastiana Vettela. Do tej dwójki zbliżył się też Jenson Button i był tylko 5s za nimi.

Hiszpan w tym momencie miał opony nowsze o 20 okrążeń od Vettela. Button natomiast miał jeszcze o 13 okrążeń nowsze opony od Fernando.

Czołowa trójka dogoniła na 69 okrążeniu grupe dublowanych zawodników. Starając się ich przepuścić rozbijają się Petrov i Alguersuari. Ten drugi zderzył się z Hamiltonem, a ten pierwszy starał się ich ominąć i Sutila który moment wcześniej przebił oponę.

Samochód bezpieczeństwa 2

Po wyjeździe samochodu bezpieczeństwa na 72 okrążeniu nad torem pojawiła się czerwona flaga. Karetka pojechała do samochodu Petrova. Bolidy zatrzymały się więc na prostej startowej. Rosjanin był jednak przytomny i rozmawiał z lekarzami.

Wznowiono go po o 16:04. W międzyczasie mechanicy naprawili tylne skrzydło Lewisa Hamiltona, które zostało uszkodzone przez Alguersuariego. Mechanicy mogli naprawiać uszkodzenia w bolidach jak i wymieniać w nich opony. Także czołówka zmieniła gumy na super miękką mieszankę.

5 okrążeń do końca wyścigu. Lewis Hamilton zaatakował Pastora Maldonado. Ten nie chciał przepuścić kierowcy McLarena i doszło do kolizji. Wenezuelczyk odpadł z wyścigu.

Mark Webber zaatakował Kamui Kobayashiego przed szykaną i Japończyk popełnił błąd. Tym samym Webber dojechał na czwartej pozycji.

Wyścig wygrywa Sebastian Vettel. Po raz piętnasty w karierze Niemiec stanął na podium. Drugi do mety dojechał Fernando Alonso. Ostatnie miejsce na podium zajął Jenson Button.

Wyniki

Pos. Nr Kierowca Zespół
1 1 Sebastian Vettel Red Bull
2 5 Fernando Alonso Ferrari
3 4 Jenson Button McLaren
4 2 Mark Webber Red Bull
5 16 Kamui Kobayashi Sauber
6 3 Lewis Hamilton McLaren
7 14 Adrian Sutil Force India
8 9 Nick Heidfeld Renault
9 11 Rubens Barrichello Williams
10 18 Sebastien Buemi Toro Rosso
11 8 Nico Rosberg Mercedes
12 15 Paul di Resta Force India
13 21 Jarno Trulli Lotus
14 20 Heikki Kovalainen Lotus
15 25 Jerome d’Ambrosio Virgin
16 23 Vitantonio Liuzzi HRT
17 22 Narain Karthikeyan HRT
18 12 Pastor Maldonado Williams


Nie skasyfikowani


Vitaly Petrov


Jaime Alguersuari


Felipe Massa


Michael Schumacher


Timo Glock

2 komentarze:

  1. "Kierowca McLarena dzięki temu, że wcześniej zjechał do boksów zdołał wyprzedzić Sebastiana Vettela i Fernando Alonso którzy w alei serwisowej pojawili się kilka okrążeń później. Ta dwójka w przeciwieństwie do Buttona jedzie na miękkiej mieszance" Wielkie oszustwo. Vettel ze strategią 1 pit stopu wygrał dzięki fortelowi.
    Zaczynał na super miękkiej mieszance z czerwonym napisem i po jednym pit stopie ukończył wyścig na super miękkiej mieszance z czerwonym napisem ( wytrzymała prawie cały wyścig

    OdpowiedzUsuń
  2. Proste do wyjaśnienia. Po swoim boksie zjechał po miękką mieszankę. Po zatrzymaniu GP (żółta flaga) kierowcy mieli możliwość zmiany opon i wtedy założył super miękką mieszankę.

    OdpowiedzUsuń

Wszelkie prawa zastrzeżone Polski Fan Klub Formuły 1 © 2010 - 2016 Zdjęcia © Ferrari spa/Ercole Colombo, Renault, Williams, McLaren, Getty Images/Red Bull, Force India/Sutton, Sauber F1 Team, Lotus, Pirelli
This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula One group of companies. F1, and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.