Top Ad unit 728 × 90

 

Analiza przed GP Monaco 2011 - Perez nie startuje

Sergio Perez nie wystartuje w dzisiejszym wyścigu o Grand Prix Monaco po tym jak wczoraj podczas kwalifikacji przeżył bardzo ciężki wypadek. Na szczęście obyło się bez żadnych kontuzji. Informację tą potwierdził sam kierowca na Twitterze.

Zespół również wydał oświadczenie:
„Wszyscy w Sauber F1 Team doznali ogromnej ulgi po informacji mówiącej, że Sergio Perez nie doznał poważnych obrażeń w wypadku, który wydarzył się w ostatnich chwilach finałowej części kwalifikacji do GP Monako. Zaraz przed godziną 15.00 rozbił się o bariery w sekcji za tunelem”.

„21-letni Meksykanin został zabrany do Szpitala Księżnej Grace w Monako, gdzie zespół otrzymał dalsze informacje o 16.25. Lekarze powiedzieli, że Perez doznał wstrząsu mózgu i stłuczenia uda, jednak nie złamał kości, oraz że nie znaleźli dalszych kontuzji. Powód wypadku zostanie zbadany i zespół powiadomi media tak szybko, jak to możliwe o dalszych informacjach”.
Wracając jednak do  analizy prze Grand Prix Monaco wychodzi na to, że szanse Sebastiana Vettela rosną po tym jak jego największy rywal w mistrzostwach wystartuje dopiero z dziewiątej pozycji. Niestety to nie były zbyt udane kwalifikacje dla Lewisa Hamiltona.

Start

Do pierwszego zakrętu prosta jest bardzo krótka. Tylko 120m w Monaco. Start z pierwszej pozycji to i tak przewaga, tak samo zresztą jak i z trzeciej. Ostatnio w 2007 roku kierowca startujący z drugiej pozycji nie stracił swojego miejsca na rzecz tego startującego z trzeciego pola. Po prostu brudna strona jest w Monaco dużo wolniejsza.

Tak więc trudne zadanie czeka Jensona Buttona. Będzie chciał przyblokować Marka Webbera po starcie i na pewno użyje do tego KERS-u. Po pierwszym okrążeniu nie liczyłbym na wiele manewrów wyprzedzania. Strefa DRS rozciąga się przez całą prostą startową, jednak tutaj większe znaczenie raczej będzie miało zużycie opon.

Opony

Pirelli ogłaszając przed Grand Prix Monaco, że opony wytrzymają mniej niż 10 okrążeń oczywiście nigdy wcześniej ich tam nie testowało. Teraz już jednak wiemy, że asfalt w Monaco tam gum nie zdziera i kierowcy spokojnie przejeżdżali na nich ponad 20 okrążeń. Tak więc możliwe, że ktoś pokusi się na strategię z jednym pit stopem.

Asfalt będzie jednak coraz bardziej nagumowany, bolidy coraz szybsze tak więć możliwe, są różne taktyki. Lewis Hamilton opóźnił swój wyjazd w kwalifikacjach by zaoszczędzić jeden komplet opon. Niestety przez to wystartuje dopiero z dziewiątej pozycji.

Jako, że wyprzedzanie w Monaco jest prawie nie możliwe, dużą rolę odegra strategia. Awansować na podium może być ciężko. Jako, że jego czas z Q3 był anulowany nie wiadomo, czy będzie musiał wystartować na komplecie który użył w kwalifikacjach czy może wybrać nowy, lub inną mieszankę.

W tym roku nie widzieliśmy jeszcze na torze samochodu bezpieczeństwa. Rok temu wyjeżdżał 4 razy podcza GP Monaco. Może on popsuć wszystkim nawet najlepszą strategię, także dziś w Monaco może zdarzyć się wszystko.

Lista nowych kompletów opon jakie posiadają kierowcy:
Super MiękkieMiękkie
Sebastian Vettel02
Mark Webber01
Lewis Hamilton02
Jenson Button02
Fernando Alonso02
Felipe Massa00
Michael Schumacher02
Nico Rosberg03
Nick Heidfeld12
Vitaly Petrov12
Rubens Barrichello12
Pastor Maldonado02
Adrian Sutil02
Paul di Resta02
Kamui Kobayashi12
Sergio Perez02
Sebastien Buemi12
Jaime Alguersuari22
Heikki Kovalainen13
Jarno Trulli13
Narain Karthikeyan33
Vitantonio Liuzzi33
Timo Glock13
Jerome d’Ambrosio13

Brak komentarzy:

Wszelkie prawa zastrzeżone Polski Fan Klub Formuły 1 © 2010 - 2016 Zdjęcia © Ferrari spa/Ercole Colombo, Renault, Williams, McLaren, Getty Images/Red Bull, Force India/Sutton, Sauber F1 Team, Lotus, Pirelli
This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula One group of companies. F1, and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.