Top Ad unit 728 × 90

 

Analiza przed GP Hiszpanii 2011

Niedzielny poranek, 6:00 - końca świata nie było. Pomyślmy więc jak rozegra się Grand Prix Hiszpanii. Po raz pierwszy w tym roku Sebastian Vettel nie startuje z pole position. Czy Mark Webber wykorzysta tą rzadką szansę i pokona kolegę z zespołu?

Drugim najważniejszym pytaniem jest, czy aktualny mistrz świata podczas startu będzie posiadał działający KERS? Od tego dużo zależy jak potoczy się...

Start

Sebastian Vettel po kwalifikacjach był pewny, że jest KERS będzie w porę naprawiony. Dla mnie jednak to wyglądało bardzie jako nadzieja na to, że mechanicy sobie poradzą.

Jeśli im się nie powiedzie, Niemiec będzie w tarapatach. Jeśli przypomnicie sobie wyścig w Malezji to tam na starcie Mark Webber stracił aż 6 pozycji bez KERS-u. Prosta do pierwszego zakrętu ma aż 440m także nic dziwnego, że Lewis Hamilton ma nadzieję na dobry start.

Vettel będzie startował również z gorszej strony, także o ile Hamilton nie wyprzedzi dwóch Red Bulli to wygląda na to, że będzie miał duże szanse na pokonanie chociaż jednego.

Michael Schumacher również miał problemy z KERS-em w kwalifikacjach. Także pomimo tego, że zaoszczędził opony na wyścig nie wyjeżdżając w Q3 to może być na straconej pozycji.

Opony i strategia

Nowa super twarda opona Pirelli wytrzymuje dużo większy dystans niż starsza mieszanka. Jest ona jednak, aż o 2 sekundy wolniejsza. Tak więc każdy kto za wcześnie zmieni opony na twarde będzie naprawdę ryzykował.

Dlatego tak ważne jest by zachować jak najwięcej nowych miękkich mieszanek na wyścig. Poniżej lista ile danemu kierowcy zostało ich po kwalifikacjach:
Alonso, Massa, Rosberg, Petrov, Maldonado, Kobayashi, Perez, Alguersuari  0
Vettel, Webber, Hamilton, Button,  Schumacher, Buemi, Kovalainen, Trulli, Karthikeyan, Liuzzi, Glock, D’Ambrosio  1
Sutil, di Resta  2
Barrichello 3
Heidfeld 4
Pierwsza dziesiątka startuje na tych samych oponach co w Q3. Może to okazać się problemem dla Hamiltona, który w czasie swojego przejazdu zblokował lewe przednie koło i prawdopodobnie je zniszczył. Możliwe też, że sędziowie pozwolą mu zmienić ją na inną oponę.

Schumacher jako, że nie przejechał okrążenia na czas w Q3 będzie miał dowolny wybór opon. Nick Heidfeld nie skorzystał z żadnego kompletu opon i może uda mu się podobnie jak Webberowi w Chinach awansować dzięki temu o wiele pozycji.

Kierowcy będą starać się zjechać 2 razy do alei serwisowej i jak najpóźniej po twardą mieszankę. Oczywiście możliwe są też 3 pit stopy dla tych którzy mają więcej nowych kompletów.

Miękka mieszanka może również być wykorzystywana dłużej niż normalnie ponieważ i tak mimo zużycia będzie szybsza niż ta twardsza. Dzięki temu możemy spodziewać się wielu manewrów wyprzedzania.

Pomoże w tym na pewno długa strefa DRS która rozpoczyna się przy punkcie start/meta i rozciąga się aż do pierwszego zakrętu. Czego ja się spodziewam po tym wyścigu? Sebastiana Vettela walczącego o pozycje a nie tylko jadącego z przodu stawki, kompletnie nie zagrożonego.

Brak komentarzy:

Wszelkie prawa zastrzeżone Polski Fan Klub Formuły 1 © 2010 - 2016 Zdjęcia © Ferrari spa/Ercole Colombo, Renault, Williams, McLaren, Getty Images/Red Bull, Force India/Sutton, Sauber F1 Team, Lotus, Pirelli
This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula One group of companies. F1, and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.