Top Ad unit 728 × 90

 

Analiza Grand Prix Hiszpanii 2011

Dobre tempo w czasie wyścigów tak w tym sezonie wyglądał opis kierowców zespołu Ferrari. W Hiszpanii wyglądało to jednak kompletnie inaczej. Fernando Alonso jak i Felipe Massa mieli ogromne problemy z rozgrzaniem i doprowadzeniem do optymalnej temperatury twardej mieszanki Pirelli.

Fernando Alonso prowadził od pierwszego okrążenia, pod koniec wyścigu został jednak zdublowany jak to się stało? Zacznijmy od startu. Hiszpan z czwartej pozycji dobrze wystartował i postanowił wepchnąć się na wewnętrzną Marka Webbera. Sebastian Vettel przyjął inny tor jazdy, jednak i tak udało mu się wyprzedzić Australijczyka.

Drugim kierowcą któremu udał się start był Michael Schumacher, który awansował o cztery pozycje. Najgorzej po pierwszym okrążeniu wypadł Jenson Button. Brytyjczyk spadł aż na 10 miejsce. Szybki zmiany na czołowych pozycjach i po 19 okrążeniach Alonso i dwa Red Bulle były już 2 razy w boksach.

Lewis Hamilton swój trzeci stint rozpoczął pięć okrążeń po Sebastianie Vettelu. McLaren w ten sposób chciał jak najbardziej skrócić czas jaki ich kierowca będzie jechał na twardych gumach. Jeszcze lepiej udało się to Buttonowi który spędził na tej mieszance tylko 18 okrążeń. Alonso i Webber po 37 dlatego tak łatwo Jenson ich wyprzedził.

Vettel i Webber swój ostatni stint rozpoczęli prawie jednocześnie. Ten pierwszy z oponami obchodził się na tyle delikatnie, że pod koniec wyścigu był w stanie bronić się przed Hamiltonem. Webber który zbliżał się do Buttona opony miał już tak zniszczone, że pod koniec wyścigu jego tempo szybko spadało.

Nick Heidfeld w czasie tego Grand Prix musiał przebijać się z końca stawki. Pomogły mu w tym opony, wszystkie jego komplety były nowe. Na metę wjechał dokładnie półtorej minuty za Mercedesami.

Kamui Kobayashi również nie miał łatwo. Dopiero oglądając powtórkę zauważyłem, że Japończyk przecież po pierwszym okrążeniu był w alei serwisowej ponieważ przebił oponę.

Ferrari było wczoraj dużo wolniejsze na twardych oponach. Gdy tylko Vettel i Hamilton zdołali się przedrzeć przed Hiszpana byli w stanie jechać od niego szybciej niż ten na miękkiej mieszance.Gdy Fernando zmienił opony na te z srebrnym oznakowaniem było jeszcze gorzej.

Był ponad 2 sekundy wolniejszy na każdym kółku. Tak więc nic dziwnego, że po 18 okrążeniu gdzie jeszcze prowadził stracił tyle czasu, że został zdublowany. Ich słabe tempo wyjaśnia nam też dlaczego Ferrari nie zdecydowało się skorzystać z twardej mieszanki w Q1. Dlatego też Fernando nie miał żadnego kompletu nowych miękkich opon na wyścig.

Brak komentarzy:

Wszelkie prawa zastrzeżone Polski Fan Klub Formuły 1 © 2010 - 2016 Zdjęcia © Ferrari spa/Ercole Colombo, Renault, Williams, McLaren, Getty Images/Red Bull, Force India/Sutton, Sauber F1 Team, Lotus, Pirelli
This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula One group of companies. F1, and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.